sathbandi

 

 

نام مدرک :

دستورالعمل سطح بندی و تشويق نمایندگی هاي خدمات پس از فروش و فروش قطعه یدکی

AFTER SALES SERVICE GRADATION AND APPLAUSE


                                                                          

کد مدرک :I-8/2-20

شماره بازنگری : یک

تعداد صفحات : 16 صفحه

 

 

محل نگهداری مدرک :

 

 

 

مهر اعتبار

 

تهيه کننده

تاييد کننده

تصويب کننده

 

نام

وحید محمدزاده

علیرضا توکلی

علي عسگري

سمت

کارشناس امور نمایندگی ها

رئیس سازمان خدمات پس از فروش

نماينده مديريت

تاريخ

04/03/94

04/03/94

10/03/94

 

امضاء

 

 

 

 

 

 

رديف

شرح تغییرات

شماره صفحه

شماره و تاريخ بازنگري

1

تغییر در هدف ، محدوده کاربرد ، مسئولیتها و روش اجرا

کلیه صفحات

یک 10/03/94

 

 

 

1-   هدف

هدف از تدوین این دستورالعمل تشریح مکانیزم سطح بندی نمایندگیها جهت تشویق نمایندگیها به منظور افزایش کارائی و رضایتمندی آنها و مشتریان و نیز کاهش تخلفات نمایندگی می باشد.

2-   محدوده کاربرد

اين دستورالعمل جهت اجرا درکلیه نمایندگیهای خدمات پس از فروش و فروش قطعه یدکی شرکت بهمن دیزل کاربرد دارد.

 

3- مراجع

3-1- الزامات استاندارد                                                        ISO/TS 16949 : 2009

3-2- نظامنامه كيفيت شرکت بهمن دیزل                                                           QM

3-3- آخرین ویرایش دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

 

4-   مسئولیت ها

4-1-واحد امور نمایندگیها مسئولیت سطح بندی نمایندگیها بر اساس عملکرد نمایندگیهای خدمات پس از فروش و فروش قطعات یدکی را برعهده دارد.

4-2- رئیس سازمان خدمات پس از فروش مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل را برعهده دارد .

 

5-   تعاریف

5-1- پارامترهای امتیاز دهی: مشخصه هائی هستند که بر اساس آنها امتیازات به نمایندگیها تعلق گرفته و سطح اختصاص یافته به نمایندگیها تعیین می شود.

5-2- شرکت بازرسی : شخصیت حقوقی است که پس از تایید صلاحیت از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای وظیفه ارزیابی عملکرد عرضه کننده واسطه فروش ، واسطه خدمات پس از فروش ، نمایندگی های مجاز بر اساس آخرین ویرایش دستورالعمل شرایط، ضوابط  و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو معرفی می گردد.

5-3- حد اعتباری : میزان اعتبار نمایندگی در مجموع بدهی ، چک برگشتی و سقف خرید قطعات یدکی بوده که بر اساس گرید نمایندگی و وثیقه ارائه شده به شرکت محاسبه می گردد.

 

6-   روش اجرا

6-1- تشویق نمایندگی ها بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی : میزان تشویقی هر یک از نمایندگی ها، با توجه به ارزیابی سال گذشته شرکت بازرسی بر اساس دستورالعمل شرایط ،ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو و در مقایسه با نتایج سال گذشته ایشان، مطابق شرایط مندرج در جدول ذیل می باشد که مبالغ به صورت تحویل قطعه به نماینده در یک فقره چک 6 ماهه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرید نمایندگی در ارزیابی شرکت بازرسی سال گذشته

امتیاز نهایی نمایندگی در ارزیابی شرکت بازرسی  سال گذشته (S)

گرید نمایندگی در ارزیابی شرکت بازرسی امسال

میزان رشد امتیاز نهایی در ارزیابی شرکت بازرسی امسال نسبت به سال گذشته (X)

سایر شرایط : حداقل درصد رضایتمندی شرکت بازرسی مشتریان در امسال

میزان تشویقی (فروش اقساطی قطعات با بازپرداخت 6 ماهه) (ریال)

تمام گرید ها

هر امتیازی

1

هر میزان رشدی

80%

600.000.000

تمام گرید ها

هر امتیازی

1

هر میزان رشدی

-

400.000.000

2

هر امتیازی

2

X20%

70 %

260.000.000

2

هر امتیازی

2

20% X15%


تاريخ بروز رساني : سه شنبه ساعت 15:31 95/01/17