takhalofate namayande

         

 

نام مدرک :

دستورالعمل رسیدگی به تخلفات نمایندگیهای خدمات پس از فروش و فروش قطعه یدکی

Monitoring of after sales&  sales part dealer’s offences

 

                                                                          

کد مدرک : I-8/2-08

شماره بازنگری : دو

تعداد صفحات : 6 صفحه

 

 

محل نگهداری مدرک :              

 

 

 

مهر اعتبار

 

تهيه کننده

تاييد کننده

تصويب کننده

 

نام

وحید محمدزاده

علیرضا توکلی

علی عسگری

سمت

کارشناس امور نمایندگان خدمات پس از فروش

رئیس سازمان خدمات پس از فروش

نماینده مدیریت

تاريخ

05/03/94

06/03/94

06/03/94

 

امضاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رديف

شرح تغییرات

شماره صفحه

شماره و تاريخ بازنگري

1

اعمال تغییرات در روش اجراء رسیدگی

4 به بعد

یک 05/04/87

2

تغییر در روش اجرا و جدول مصادیق تخلفات و بازنگری بر اساس دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش در صنعت خودرو

کلیه صفحات

دو-06/03/94

 

 

1-   هدف

هدف از تهیه این دستور العمل رسیدگی به تخلفات نمایندگیهای خدمات پس از فروش و فروش قطعه یدکی جهت اعلام جرائم و ایجاد بازدارندگی در خصوص تخلفات مشابه به منظور دستیابی به رعایت حقوق و رضایت مشتریان می باشد.

 

2-   محدوده کاربرد

این دستور العمل در شبکه نمایندگیهای خدمات پس از فروش و فروش قطعه یدکی کاربرد دارد.

 

3- مراجع  

3-1- الزامات استاندارد                                                                    ISO/TS 16949 : 2009

3-2- نظامنامه كيفيت شرکت بهمن دیزل                                                      QM

3-3- آخرین ویرایش دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش در صنعت خودرو

 

4-   مسئولیت ها

4-1- مسئولیت اجرای این دستور العمل بر عهده واحد امور نمایندگیهای  خدمات پس از فروش می باشد.

4-2- مسئولیت نظارت بر اجرای دستورالعمل بر عهده ریاست سازمان خدمات پس از فروش   می باشد.

4-3- مسئولیت تعیین تکلیف مواردی که از جانب سازمان خدمات پس از فروش به کمیته اعطاء و لغو ارجاع می گردد با کمیته و تایید نماینده مدیر عامل می باشد.

 

5-   تعاریف

 

کمیته اعطاء و لغو : کمیته ای متشکل از مدیر عامل ، رئیس سازمان فروش ، رئیس سازمان خدمات پس از فروش ، مدیر مالی ، رئیس اداره حقوقی و مسئول اداره امور نمایندگیها بوده و به صورت ماهانه برگزار شده و در خصوص بررسی نهایی و تصمیم گیری درخواستهای وارده از امور نمایندگیها را بر عهده دارد . مصوبات کمیته با تایید نهایی مدیریت عامل قابلیت اجرا خواهد داشت.مسئولیت ریاست کمیته در بازه های زمانی سالانه بین سازمان خدمات پس از فروش و سازمان فروش متناوبا جابه جا می گردد.

6-   روش اجرا

6-1) مصادیق تخلف:

 

اقدامات تنبیهی و بازدارنده

مصادیق تخلف

ردیف

مرتبه سوم وقوع تخلف

مرتبه دوم وقوع تخلف

مرتبه اول وقوع تخلف

 

 

 

جابجایی محل نمایندگی بدون مجوز قبلی کمیته امور نمایندگان

1

 

 

 

عدم رعایت دستورالعمل های صادره از سازمان علیرغم اخطارهای قبلی

2

 

 

 

فروش امتیاز نمایندگی به غیر بدون مجوز قبلی کمیته امور نمایندگان

3

 

 

 

عدم استفاده از نرم افزار سازمان در بخش صدور فاکتور

4

 

 

 

عدم استفاده از مهر بر روی فاکتور رسمی

5

 

 

آخرين اخبار

همکاری شرکت بهمن دیزل با ادامه مطلب

صعود دورتموند ادامه مطلب

کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین: ادامه مطلب

-->